FAQ – Vanliga Frågor och Svar
Bandkantaren
- Passar bandkantaren min maskin?
– Ja, den passar så gott som alla hushållsmaskiner och covers (jag har inte provat alla, men ännu inte hört någon där bandkantaren inte fått plats!Mer information hittar du bland menyn ovan under bandkantaren.
Min beställning
- Var hittar jag Fakturan?
– Fakturan skickas direkt från Qvickly (https://my.qvickly.io/login) - Leveranstid
– Beställningar skickas normalt från oss inom 1-4
Undantag förekommer för beställningsvaror, 3d utskrifter, syfestivaler etc. (se mer under mina villkor)
När frakten är bokad kommer ett separat mail med spårningslänk till ditt paket (undantag de beställningar som skickas med ej spårbart brev). - Vad kostar frakten?
– Frakt från 69kr och beräknas efter vikt/ storlek på ordern.
– Skickas i förstahand med PostNord till paketbox /ombud - Jag vill i stället hämta min beställning hos Erikas syskrin,
hur gör jag då?
– Kontakta mig (info@erikassyskrin.se) - Hur spårar jag mitt paket?
– Du får ett mail med spårningslänk när frakten är bokad
– Får du inte mailen, kontroller skräpkorgen! - Ladda ner Postnord Appen till din mobilen och ange både det mobilnr och den e-postadress som du angav i beställningen. Du behöver inte lägga in något spårningsnr, det kommer automatiskt upp i appen.
Ditt paket syns vanligtvis inom ett dygn i Postnord appen efter att du fått mailet “Din beställning är Färdigbehandlad”. I appen kan du hålla koll ditt paket och du få Avin direkt i mobilen. Gäller paket som är skickade spårbart (frakt från 39 kr är Spårbar i Sverige) - Bilder och Färgåtergivning
Viktigt att tänka på att färgåtergivningen kan skilja mellan olika skärmar
Även att ett foto inte alltid kan återge exakt färgnyans,
det är bra att ha i åtanke tex vid köp av garn och även andra produkter - Vad gäller vid Retur / Reklamation
Viktigt! Vid en Retur eller Reklamation kontakta oss alltid först!
Ange alltid vilket Ordernummer det gäller. Bifogar bild på produkten och följesedeln.
Vi har inga fria returer så frakt tillkommer på returer. Retursedel mailas till dig (79 kr)
Returer skall alltid levereras till företaget direkt. Leverans till ombud accepteras ej.
Outlösta paket räknas ej som retur och debiteras med 150 kr + ev ny frakt.
- Kunden är alltid ansvarig att ange korrekta adress, epost och mobilnummer för aviseringar.
- Erikas syskrin ansvarar ej för aviseringar inte kommer fram från Postnord.
Denna text är ej gällande som villkor. Läs alltid igenom mina Köpvillkor
Skräppost
Det händer att mail fastnar i spam/skräpkorg – ta för vana att alltid kontrollera den.
Erikas syskrin kontaktar dig i första hand med epost för frågor kring din beställning.
Orderbekräftelser, mail om färdigbehandlad order samt länk för spårning av paket skickas till angiven epost adress